گروه بازرگانی باویس
پنج شنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / دستگيره / دستگیره کابینت / دستگیره کابینت آلومینیومی + معرفی انواع مختلف

دستگیره کابینت آلومینیومی + معرفی انواع مختلف

چالش انتخاب دستگیره در میان انبوهی از دستگیره کابینت آلومینیومی، سرامیکی، زاماک و… همراه با معرفی مختلف آن ها می تواند آسان شود.

ابتدا باید مشخص شود که چه نوع کابینت و دکوراسیونی با چه نوع دستگیره ای هماهنگی دارد، سپس جنس و متریال ساخت، قیمت و دیگر فاکتورهای لازم می تواند در انتخاب دستگیره دخیل باشد.

امروزه ۹۰ درصد دستگیره های موجود در بازار متشکل از آلیاژهای آلومینیوم، زاماک، سرامیک، مسوار و پلاستیک می باشند که با قیمت ها و ویژگی های متفاوتی درددسترس می باشند.

البته دستگیره های برنجی درگذشته بخش اعظمی از بازار را در دست داشتند اما به دلیل قیمت بالا و وارداتی بودن آن ها به تدریج از بازار حذف شدند.

دستگیره کابینت آلومینیومی به روش ریخته گری توسط دستگاه تراش قطعات فلزی و دایکاست ساخته می شوند، در این پروسه تولید عمدتا از فلزات آلومینیوم، آلیاژ برنج، آلیاژ زاماک و سنگ سرامیک استفاده می گردد.

در میان انواع دستگیره ها دستگیره کابینت آلومینیومی به جهت قیمت پایین و کیفیت مطلوب، آمار فروش بیشتری را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است که قیمت پایین این محصول دلیل بر کیفیت پایین آن نیست، بلکه در صورتی که از آلومینیوم باکیفیت در ساخت استفاده شود و به علاوه نسبت روی مورد اساتفاده متناسب باشد، کیفیتی به مراتب بالاتر از دیگر محصولات مشابه خواهد داشت.

همچنین آبکاری صحیح و اصولی توسط روش های به روز و مدرن می تواند بر کیفیت محصول تاثیرگذار باشد، برخی از این روش ها تنها برای بعضی از دستگیره ها قابل اجراست مانند روش PVD  که معمولا بر روی دستگیره های زاماک اجرا می شود.

دستگیره کابینت آلومینیومی

مشخصات دستگیره کابینت آلومینیومی

در این بخش به معرفی مشخصات دستگیره کابینت آلومینیومی می پردازیم، این مدل به دلیل ساختاری که دارد از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

جنس این نوع دستگیره از فلز آلومینیوم ساخته شده که در ابعاد متنوعی با توجه به سفارش مشتری قابل تولید می باشد و به صورت دو پیچ متصل می شود.

دستگیره کابینت آلومینیومی با ظاهر شیک و مدرن خود برای اغلب کابینت ها و کشوها قابل استفاده می باشد و به دکوراسیون آشپزخانه جلوه ای زیبا می دهد.

دستگیره های تولیدی از سایز ۱۵ سانتی متر تا ۴۰ سانتی متر تولید می شوند، مشتریان باید با توجه به مدل کابینت خود سایز متناسب با آن را خریداری نمایند.

انواع دستگیره کابینت آلومینیومی

انواع دستگیره کابینت آلومینیومی در طرح ها و اندازه های مختلفی در بازار موجود است، علاو بر این انواع دستگیره برنجی، پلاستیکی، چوبی نیز در بازار عرضه می شود.

دستگیره کابینت آلومینیومی

این فلز همچون استیل از معدود فلزاتی است که در ساخت دستگیره و یراق آلات کابینت به کار می رود، که با سبک مدرن تطابق دارد.

این فلز برای مکان هایی که با آب در تماس هستند به دلیل ضد زنگ بودن بسیار مناسب است، رنگ نقره ای آن جلوه ی مدرنی را به آشپزخانه خواهد داد.

دستگیره کابینت برنجی

آلیاژ برنج یا برنز متشکل از عناصر روی و مس هستند که علاوه بر یراق آلات در صنعت جواهر سازی نیز کاربرد دارند.

این دستگیره ها با وزن بالایی که دارند از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردارند، همچنین قیمت به مراتب بالاتری نسبت به دیگر دستگیره ها دارند به همین دلیل دستگیره های زاماک جایگزین آن شده است.

دستگیره کابینت پلاستیکی

این نوع دستگیره ها به دلیل قیمت پایینی گه دارند نسبت به سایر دستگیره ها بسیار پرکاربردتر و معمول تر هستند و در اغلب کالا ها مورد استفاده قرار می گیرند.

از معایب ای نوع دستگیره ها تغییر رنگ در اثر استفاده مکرر و لقی و خرابی پیچ هاست، به همین سبب باید هر چند وقت یکبار تعویض شوند.

دستگیره کابینت چوبی

نوع خاصی از دستگیره های موجود در بازار دستگبره های چوبی هستند که از خود جنس چوب کابینت تولید می شوند و به دلیل هم رنگ بودن با بدنه کابینت، هارمونی خاصی ایجاد می کند.

به دلیل تولید کم و دست ساز بودن آن از قیمت بالایی برخوردار است، اما اگر از چوب مرغوب در ساخت آن استفاده نشود به مرور تغییر شکل داده و می شکند.

خرید دستگیره کابینت آلومینیومی

خرید دستگیره کابینت آلومینیومی

خرید دستگیره کابینت آلومینیومی از دو جهت اهمیت دارد:

کارایی و زیبایی، توجه به این دو مورد موجب می شود تا انتخابی اصولی و صحیح صورت گیرد.

در ادامه نکاتی عنوان خواهد شد که در انتخاب آگاهانه و هوشمندانه در زمینه دستگیره کابینت موثر است.

شناخت انواع دستگیره

انتخاب دستگیره امری کاملا سلیقه ای است و نمی توان افراد را به قاعده و قانون خاصی محدود کرد، اما شناخت انواع دستگیره و رعایت اصول زیبایی شناختی در دکوراسیون داخلی می تواند نمایی چشمگیر را به آشپزخانه شما هدیه دهد.

همان طور که گفته شد دستگیره ها تنوع زیادی دارند و هر کدام برای یک مدل کابینت مناسب هستند، از دستگیره کابینت آلومینیومی گرفته تا دستگیره کابینت لوکس و لاکچری که از لحاظ ظاهر و ساختار تفاوت های فاحشی دارند.

توجه به اندازه و نحوه نصب دستگیره

نحوه اتصال دستگیره ها به کابینت و کشو با یکدیگر متفاوت اند، دستگیره ها به صورت عمودی، افقی و یا دو پیچ متصل می شوند.

تناسب قیمت با محصول

قیمت موضوع مهمی است اما متاسفانه برخی از تولیدکنندگان برای کاهش هزینه های از متریال نامرغوب استفاده می کنند.

همچنین باید دقت کنید که قیمت با مدل دستگیره همخوانی داشته باشد، به طور مثال دستگیره مخفی از قیمت بیشتری نسبت به دستگیره استیل دارد و باید هزینه بیشتری برای دستگیره های لاکچری پرداخت شود.

قیمت دستگیره کابینت آلومینیومی

کیفیت مهم ترین اصل

دستگیره کابینت نیز مانند سایر یراق آلات از مواد اولیه متنوعی ساخته می شوند، آلیاژ اکثر دستگیره ها از فلز است اما آلیاژ برنج نیز در ساختار برخی دستگیره ها دیده می شود.

از دیگر متریال مورد استفاده در دستگیره ها می توان به استیل ضد زنگ، پلاستیک، سرامیک، سرب و شیشه اشاره نمود که استیل با ماندگاری و مقاومت بالا نسبت به سایرین برتری دارد.

در این مقاله به بررسی انواع دستگیره کابینت من جمله دستگیره کابینت آلومینیومی و راهنمای خرید آن ها پرداخته شد، که امیدواریم در خرید بهتر شما را یاری نماید.

این مجموعه با تامین انواع دستگیره کابینت باکیفیت و قیمت مناسب همواره در راستای جلب رضایت مشتریان گام برداشته است.

برای کسب اطلاعات جامع در رابطه با دستگیره مناسب با کابینت آشپزخانه تان می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه در ارتباط بگیرید.

واحد فروش این مجموعه به صورت تخصصی برای مشاوره و ثبت سفارش آماده خدمت رسانی به مشتریان گرامی می باشد.

جهت مشاوره، خرید و فروش این محصول با ما در ارتباط باشید:
سعید بهمنی
راه های ارتباطی :
شماره موبایل: 09122869066
دفتر مرکزی: 02155710279
شماره فکس : 02155710279

مطلب پیشنهادی

دستگیره کابینت فلزی

قیمت خرید دستگیره کابینت فلزی آشپزخانه در مدل های جدید

هزینه خرید دستگیره کابینت فلزی آشپزخانه به شکل زیادی از جنس، طرح و اندازه آن …

تلگرام